Book
Tid

Modningsakupunkter

Book en tid hos en af klinikkerne:

Modningsakupunkter

I vores videnssamfund ved vi rigtig mange ting. Dog ved vi endnu ikke, hvilke mekanismer der er årsag til, at en fødsel starter, og hvorfor nogle kvinder fx føder for tidligt, mens andre kvinders fødsler ikke går i gang af sig selv.

Men det vi ved, er at ca. 25 % af gravide bliver sat i gang. Nogle pga. graviditets komplikationer som fx diabetes eller forhøjet blod tryk, mens andre bliver sat i gang, da graviditeten er nået fulde 41 uger og ca. 3-5 dage.

En igangsættelse af en fødsel er en proces, som kun kan gøres ved hjælp af vestlig medicin. Med andre ord så kan akupunktur ikke sætte en fødsel i gang. Men det som akupunkturen kan være med til, er at skabe ro og balance i kroppen både fysisk og psykisk, således at fødslen går i gang stille og roligt af sig selv.

En del studier (Kubista og Kucera, 1974 og Rabl, 2001) viser at gravide som fik akupunktur på ugentlig basis fra uge 37-40 havde mindre risiko for igangsættelse, kortere fødsler og lavere risiko for at få foretaget kejsersnit.
Som behandlere har vi alle meget gode erfaringer med akupunktur som fødselsforberedende og modnende behandling. Dette skyldes at fødslen er nærtstående, akupunkturen kan blot være med til at skabe den ro og balance der skal til for at det sker.

Min erfaring er at akupunktur, der gives på ugentlig basis fra uge ca. 37 eller med få dages mellemrum efter terminsdatoen giver rigtig gode resultater.
Ring eller skriv endelig og hør nærmere.

Book tid hos en af klinikkerne: