Book
Tid

Akupunktur og depression

Book en tid hos en af klinikkerne:

Fakta om depression

Fakta

Hvor mange får depression? Her og nu har ca. 200.000 danskere en depression. Heraf har ca. 125.000 mennesker en moderat til svær depression, mens ca. 75.000 har en lettere depression. Ca. 15 % af den danske befolkning vil på et eller andet tidspunkt I livet få en depression. Det er ca. hver sjette dansker. Kun angst og misbrug forekommer lige så hyppigt*.

Symptomer:

Depression er en sygdom, hvor mange gennem længere tid føler håbløshed, ulyst, uforklarlig tristhed og manglende overskud og evne til at opretholde dagligdagens aktiviteter.

*Kilde: Psykiatrifonden

Akupunktur mod depression

Akupunktur kan have en positiv effekt på depressive klienter. Behandlingen kan derfor med fordel bruges alene eller supplere terapeutisk behandling hos psykolog/læge.

Akupunkturbehandling kan øge produktionen af lykkehormoner i kroppen, de såkaldte endorfiner, som har en beroligende effekt, og samtidig giver en tilfredshedsfølelse. Herudover kan behandleren ved at sætte nåle i bestemte punkter i kroppen, aktivere smertestillende stoffer i hjernen hos klienten. Derudover vil symptomer såsom manglende appetit, kvalme, søvnløshed, træthed, hukommelses- og koncentrationsbesvær, angst og indre uro og nedsat sexlyst kunne lindres med akupunktur.

Behandlingen kan derfor være et optimalt valg til klienter som døjer med gener og ubehag fra antidepressiv medicin da akupunkturen ligeledes kan afhjælpe bivirkningerne.

*Kilde: Psych Central – www.psychcentral.com.

Book tid hos en af klinikkerne: